Kalashelg

Denna helgen var präglad av barnkalas hela lördagen. Först var E bjuden till sin dagiskompis som hade kalas under förmiddagen. Under tiden skulle jag egentligen ha klippt mig och gjort nya slingor (eftersom jag inte varit hos frissan på jätteläääänge så behövs det verkligen) men Hannas kollega ringde och sa att Hanna tyvärr var sjuk så jag fick en ny tid på onsdag em. hoppas att hon är frisk då.
Så istället åkte jag och L till Biltema och jag fick äntligen tag på verktygsväskan jag suktat efter ända sen innan jul men som varit slut hela tiden.

 Det står ju förvisso biltema på den men den passar så perfekt ihop med väskorna för papper och dekorationer som jag har från panduro...



Sen åkte vi vidare till Netonnet för att köpa en extern hårddisk. Som någon sa på scrappizbloggen - det är ju inte frågan OM datorn hemma kraschar utan NÄR? Bäst att vara på den säkra sidan och spara alla foton (har ju dom på skivor också men ändå) samt mannens bokföring.

När vi var färdiga var det dags att åka och hämta E på kalaset för att bege oss alla tre till nästa kalas, där ett syskonpar fyllde år. Vi var inte hemma förrän ca 16.30 igen välgödda och trötta. Från början hade vi varit bortbjudna även på kvällen men influensan hade hälsat på hos värdfamiljen så vi fick stanna hemma. Tur var väl det ändå för jag tror inte framförallt barnen hade orkat så mycket mer.

Några gratulationer som vi gjort till födelsedagsbarnen

image42




image43

Idag vaknade L tidigt, så redan vid 10.30 var hon sugen på att ta sig en förmiddagslur. (hon brukar inte sova på dagarna i vanliga fall)  men när middagen började bli klar vid 13.30 fick vi väcka flickstackarn som då hade feber. Så jag blir väl hemma imorgon igen... kanske ska ta tiden till att börja spåna på vårt examensarbete....
eller pyssla....
Fick hem några nya stämplar igår från Inikido som jag köpt hos Stämpelstudion så dom måste jag ju testa ;-)

Såg för ett bra tag sedan ett förvaringstips för band på scrappizbloggen som jag gärna ville testa, och idag fick jag äntligen tummen ur 

image44  
Supersmidigt. Bra överblick istället för att de ligger i en låda. Förhoppningsvis kommer det att resultera i att jag kommer använda mer band på mina kort och LO's - det har varit lite dåligt med det innan. Köper dock gärna...

Fick reda på idag att ett kompispar väntar barn (lite oväntat men jätteroligt) Vi önskar dom all lycka!!! :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback